وبلاگ

هاست و دامنه چیست ؟ معرفی و خرید به زبان ساده

هاست و دامنه چیست ، در آرشیتا وب

هاست و دامنه چیست ؟ معرفی و خرید به زبان ساده

تفاوت اصلی دامنه و هاست در این است که دامنه آدرس است که به بازدید کننده اجازه می دهد وب سایت شما را به راحتی آنلاین پیدا کند، در حالی که هاست جایی است که فایل های وب سایت ذخیره می شود. برای داشتن یک وب سایت کارآمد، به هر دو نیاز دارید – دامنه و فضای میزبانی.

 

از آنجایی که هر دو عنصر دست به دست هم کار می کنند، درک تفاوت بین آنها قبل از ایجاد یک وب سایت بسیار مهم است.

 

این مقاله از آرشیتا وب همه چیزهایی را که باید در مورد دامنه و هاست بدانید را پوشش می دهد – نحوه کار آنها و تفاوت آنها با یکدیگر.

بدون آن، آنها باید از یک برچسب عددی اختصاص داده شده به هر وب سایت و سرور در اینترنت استفاده کنند که به عنوان آدرس IP نیز شناخته می شود.

 

به طور کلی، نام دامنه از دو بخش اصلی تشکیل شده است – یک دامنه سطح دوم (SLD) و یک دامنه سطح بالا (TLD). دامنه‌های سطح دوم معمولاً از کلمات یا عبارات تشکیل شده‌اند، در حالی که دامنه‌های سطح بالا پسوندهای از پیش تعیین‌شده هستند.

 

به عنوان مثال، در مورد google.com، دامنه سطح دوم google و TLD میشود COM.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نام دامنه و نحوه کار آنها، خرید هاست و دامنه از آرشیتاوب را ببینید.

 

برای دریافت نام دامنه برای وب سایت خود، ابتدا باید آن را ثبت کنید. ثبت دامنه فرآیند رزرو نام در اینترنت برای مدت معینی است. معمولاً سالی یک بار نیاز به تمدید لایسنس دارید، اما می توانید تا 10 سال پیش پرداخت کنید تا دامنه به نام شما ثبت شود.

 

شرکت ها یا سازمان هایی که ثبت نام دامنه را می فروشند و مدیریت می کنند، ثبت کننده دامنه نامیده می شوند. ثبت‌کننده‌های دامنه در فهرست ICANN (شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاص‌یافته)، مرجعی است که پایگاه‌های داده دامنه را در اینترنت هماهنگ و مدیریت می‌کند.

 

با این حال، قبل از حرکت به سمت ثبت دامنه با یک ثبت کننده دامنه، ضروری است که در دسترس بودن دامنه سفارشی خود را بررسی کنید. در آرشیتاوب، ما یک ابزار جستجوی نام دامنه را برای کمک به شما ارائه می دهیم.

 

یک بررسی کننده دامنه در دسترس بودن دامنه انتخابی شما و پسوندهای دامنه مختلف را به همراه قیمت آنها نشان می دهد. اگر دامنه گرفته شود، بررسی کننده دامنه چندین جایگزین ارائه می دهد. اگر نام دامنه ای که دوست دارید گرفته شده است، یک تولید کننده نام دامنه را امتحان کنید تا به شما کمک کند چیزی منحصر به فرد پیدا کنید!

انواع پسوند دامنه و قیمت گذاری
پسوندهای دامنه یا دامنه های سطح بالا (TLD) به آخرین قسمت نام دامنه اشاره دارد.

همانطور که از نام آن پیداست، TLD ها بالاترین نقطه را در سلسله مراتب DNS (سیستم نام دامنه) اینترنت دارند. صدها TLD موجود در وب وجود دارد که توسط IANA – Internet Assigned Numbers Authority (مرجع شماره های اختصاص داده شده اینترنتی) نگهداری و به روز می شوند.

 

IANA TLD ها را بر اساس هدف و مکان آنها به چهار دسته اصلی دسته بندی می کند، از جمله:

gTLD ها (دامنه های سطح بالای عمومی). متداول ترین نام دامنه مورد استفاده برای اهداف وب سایت است. این شامل com و org و net معروف است. و همچنین نام‌های منحصربه‌فرد دیگری مانند xyz، .biz و .tech.

sTLD (دامنه های سطح بالای حمایت شده). این دامنه ها به سازمان ها و گروه های خاصی محدود می شوند. نمونه های رایج عبارتند از .gov برای سایت های دولتی، .edu برای موسسات آموزشی و .post برای خدمات پستی.

ccTLD ها (دامنه های سطح بالای کد کشور). بخش خاصی از قلمرو یا مکان را تحت کدهای ISO یادداشت می کند. برای مثال، .us برای ایالات متحده، .in برای هند، .es برای اسپانیا، .id برای اندونزی، و .co.uk برای بریتانیا و IR برای ایران

زیرساخت دامنه سطح بالا. این فقط از یک نام دامنه تشکیل شده است که .arpa است که نشان دهنده ARPA (منطقه پارامتر آدرس و مسیریابی) است. این نام دامنه در درجه اول برای حل مشکلات زیرساخت اینترنت محفوظ است.

 

در حالت ایده آل، TLD باید هدف سایت شما را نشان دهد. به عنوان مثال، دامنه .club باید برای سایت های باشگاه ها، .org – برای سازمان ها، .com – برای وب سایت های تجاری و غیره استفاده شود.
اگر می خواهید یک نام دامنه ثبت کنید، دانستن همه گزینه های خود برای یافتن پسوند عالی می تواند مفید باشد.

 

می بینید که می توانید با حداقل 0.99 دلار یک ثبت دامنه ارزان دریافت کنید. این پیشنهاد شامل برخی از پسوندهای نام دامنه نسبتاً جدید است، مانند دامنه‌های آنلاین .online، .shop یا .tech. افزونه‌های بیشتری برای انتخاب وجود دارد که در اینجا فهرست نشده‌اند، مانند دامنه‌های .site و .store. برای بررسی اینکه آیا پسوندهای مورد نظر شما در دسترس هستند یا خیر، به سادگی به جستجوگر نام دامنه ما دسترسی پیدا کنید. همچنین ممکن است بخواهید برخی از گزینه های دریافت یک دامنه وب رایگان را بررسی کنید.

پس از یافتن گزینه مناسب، زمان ثبت آن فرا می رسد. برای ثبت نام دامنه در هاستینگر، روی دکمه افزودن به سبد خرید در کنار دامنه انتخابی خود کلیک کنید.

 

میزبانی وب چیست؟

با هم می آموزیم که میزبانی وب چیست و هر آنچه که باید قبل از ایجاد یک وب سایت بدانید.
خدمات میزبانی وب به شما این امکان را می دهد که وب سایت را در اینترنت منتشر کنید. اگر یک سرویس میزبانی را از یک ارائه دهنده خریداری می کنید، بخشی از وب سرورهای آنها را برای ذخیره فایل ها و داده های وب سایت خود خواهید داشت.

 

هر زمان که شخصی نام دامنه وب سایت شما را تایپ کند، ارائه دهنده میزبانی وب شما مسئول ارسال محتوای آن برای بازدید کننده خواهد بود.

 

هاست های وب همچنین ابزارهای مبتدی را برای همه کاربران فراهم می کنند تا بتوانید وب سایت را بدون مهارت فنی مدیریت کنید. علاوه بر این، یک ارائه دهنده هاست معمولاً پشتیبانی مشتری، نگهداری سرور و سازندگان وب سایت را برای کمک به کاربران در ایجاد و نگهداری سایت خود ارائه می دهد.

 

میزبان وب علاوه بر ذخیره فایل های وب سایت، از سرور و فایل های وب سایت شما در برابر حملات مخرب محافظت می کند.

 

برخی از شرکت‌های میزبانی وب، مانند هاستینگر، ثبت دامنه را نیز ارائه می‌دهند تا به شما در ایجاد یک وب‌سایت حتی سریع‌تر و کارآمدتر کمک کنند.

 

با این حال، انجام تحقیقات کامل قبل از انتخاب یک شرکت میزبان ضروری است. چند عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله:

کاربر پسند بودن. هر میزبان وب یک کنترل پنل برای مدیریت حساب میزبانی وب شما ارائه می دهد. اطمینان حاصل کنید که داشبورد ارائه شده برای استفاده آسان و دارای عملکرد گسترده است.

سرعت سرور و آپتایم. شرکت میزبانی وب را انتخاب کنید که سرعت بارگذاری سریع را تضمین می کند و ضمانت آپتایم عالی را ارائه می دهد تا سایت شما حداقل زمان خرابی را تجربه کند.

قیمت گذاری و طرح ها قبل از خرید یک برنامه میزبانی، به در نظر گرفتن هزینه های افزودنی و تمدید که در بلندمدت با بودجه شما متناسب است کمک می کند.

خدمات مشتری. یک شرکت میزبانی با یک تیم پشتیبانی قابل اعتماد را انتخاب کنید تا در هنگام مواجهه با یک مشکل فنی به شما کمک کند.

به منظور کمک به شما، بررسی های کوتاهی از ویژگی های ارائه شده توسط محبوب ترین ارائه دهندگان هاست آماده کرده ایم. به راحتی می توانید مقایسه های سر به سر را بررسی کنید تا به شما در درک تفاوت و انتخاب ارائه دهنده مناسب کمک کند:

آرشیتاوب از سرورهای وب LiteSpeed برای بهینه سازی عملکرد سایت کاربران استفاده می کند. علاوه بر این، ما 99.9٪ گارانتی آپتایم و پشتیبانی جهانی مشتری را ارائه می دهیم که به صورت شبانه روزی کار می کند تا در صورت مواجهه با مشکلات فنی، شما را راهنمایی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار میزبانی ما و مزایایی که می تواند برای مشتریان ما به ارمغان بیاورد، می توانید به صفحه فناوری Arshitaweb مراجعه کنید.

ثبت نام برای میزبانی وب در آرشیتاوب بسیار آسان است. فقط با استفاده از ایمیل خود ثبت نام کنید و یکی از برنامه های میزبانی وب موجود را انتخاب کنید. علاوه بر این، در صورت نارضایتی شما از خدمات، 30 روز ضمانت بازگشت وجه ارائه می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک + = 6