وبلاگ

آموزش طراحی سایت با وردپرس و بهینه سازی آن

آموزش طراحی سایت با وردپرس

قبل از اینکه نگاهی به آموزش طراحی سایت با وردپرس بیاندازیم اجازه دهید با خود وردپرس آشنا شویم. وردپرس نوعی سیستم مدیریت محتوا می باشد که به صورت متن باز و رایگان در اختیار طراح سایت قرار می گیرد.

وردپرس در میان سایر سیستم های مدیریت محتوا، در رده ی پرکاربردترین ها قرار دارد. کار کردن با وردپرس بسیار آسان می باشد. به طوری که افراد زیادی بدون دانش کد نویسی صاحب سایت وردپرسی هستند.

 

آموزش طراحی سایت با وردپرس و بهینه سازی آن

نحوه ی نصب و راه اندازی وردپرس

گام اول

برای نصب آخرین نسخه ی  وردپرس باید به آدرس https://wordpress.org/download/  مراجعه کنید و بسته ی wordpress را دانلود کنید.

گام دوم

بعد از  نصب وردپرس ابتدا باید به منظور راه اندازی وب سایت بر روی لوکال هاست یا محلی نرم افزار XAMPP یا WAMP روی کامپیوتر نصب کنید.

توجه داشته باشید که کاربران ویندوز از XAMPP و کاربران مک از MAMP استفاده کنند. در صورتی که می خواهید سایت وردپرسی تان را بر روی هاست واقعی نصب کنید باید هاستی متناسب با وردپرس خریداری کنید.

گام سوم

مرحله ی بعدی در آموزش طراحی سایت با وردپرس ساخت دیتابیس است.

هر تغییراتی که در سایت وردپرسی تان انجام می دهید در جدول های پایگاه داده تان ثبت می گردد. برای ساخت دیتابیس باید به phpadmin دسترسی داشته باشید.

تا از این طریق به مدیریت پایگاه داده ای که ساخته اید بپردازید. بیشتر تامین کنندگان خدمات میزبانی سایتها از CPANEL استفاده می کنند.

برای اینکه به PhpMyAdmin دست پیدا کنید صفحه ی پایگاه داده را پایین بکشید و سپس بر روی PhpMyAdmin کلیک کنید. می بینید که PhpMyAdmin در صفحه ی جدیدی از مرورگر باز می شود

 

 

گام چهارم

در مرحله ی   آخر برای آپلود  وردپرس می بایست آن را روی لوکال هاست نصب کنید. در اینجا  فرض می کند سیستم شما ویندوز است بنابراین بر روی زمپ نصب می کنیم برای این کار به آدرس زمپ که در اکثر کامپیوترها، C:\xampp می باشد بروید. سپس پوشه ی وردپرسی که در گام اول نصب کرده بودید را در پوشه ی   htdocsموجود در فایلهای زمپ با نامی که دوست دارید از حالت زیپ خارج کنید. فرض کنید نام پوشه ای که وارد کرده ایدarshitaweb  است آدرس سایت شما نیز localhost/arshitaweb خواهد بود.

گام ششم

حال می توانید با وارد کردن آدرس سایت  وارد صفحه ی نصب وردپرس شوید. با طی کردن مراحل ساده و ابتدایی سایت وردپرسی تان راه اندازی می گردد. تبریک می گوییم آموزش طراحی سایت با وردپرس را به انتها رساندید برای اینکه بدانید چگونه با پنل مدیریت وردپرس کار کنید توجه شما را به ادامه ی مقاله جلب میکنیم.

 

آموزش طراحی سایت با وردپرس و بهینه سازی آن


آموزش پنل مدیریت وب سایت با وردپرس

بعد از آموزش طراحی سایت باید نحوه ی کار کردن با پنل مدیریت وب سایت وردپرس را نیز بدانید. در انتهای نصب وردپرس با صفحه ی زیر روبرو میشوید که حاوی نام کاربری و رمز عبور می باشد . با کلیک بر روی دکمه ی ورود وارد صفحه ی پنل مدیریت وب سایت وردپرس می شوید.

اگر برای اولین بار است که به صفحه ی پیشخوان مراجعه می کنید مشاهده می کنید که آدرس صفحه ای که در آن قرار دارید به صورت   site.com/wp-admin می باشد

آموزش طراحی سایت با وردپرس و بهینه سازی آن

آموزش بهینه سازی و سئو به منظور قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

بعد از آموزش طراحی سایت با وردپرس نوبت به بهینه سازی سایتی که در دست دارید می رسد با طی کردن روش های زیر میتوانید در صفحات اول گوگل بدرخشید.

  1. از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

جست و جوی عبارتی با کلمات کلیدی طولانی در دسته بندی آسان برای گوگل قرار می گیرد. به طور مثال سایت آمازون به طور تقریبی 57 درصد از محصولات خودش را از طریق کلمات کلیدی طولانی به فروش می رساند.

  1. بین صفحات وب و هدف جست و جو هماهنگی و نظم ایجاد کنید.

جالب است بدانید که گوگل صفحه های وب را در هدف های جست و جوی کاربران قرار می دهد نه وب سایت ها را،‌ بنابراین برای اینکه صفحات شما در ردیف اول گوگل قرار بگیرد باید صفحات شما از سه ملاک مهم پیروی کنند این ملاک ها عبارتند از :

  • نوع محتوا

  • ‌ فرمت محتوا

  • زاویه ی محتوا

  1. استفاده از لینک داخلی

هدف اصلی از قرار دادن لینک داخلی این است که صفحات موجود در سایت را به یکدیگر وصل کنید. لینک داخلی موجب سریع تر گشتن پیمایش کاربران در سایت می شود. که این خود امتیازی خوب در نزد گوگل برایتان محسوب می گردد.

آموزش طراحی سایت و بهینه سازی آن

  1. استفاده از لینک خارجی

تاثیر استفاده از لینک خارجی برای قرار گرفتن در صفحه ی اول گوگل به مراتب بیشتر از  تاثیر لینک داخلی  است. چرا که از طریق لینک خارجی، کاربران به راحتی می توانند به محتوای سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگر دسترسی داشته باشند.

  1. بهبود بخشیدن سرعت سایت

حتی اگر سایتی که در دسترستان است از محتواهای خوبی برخوردار باشد اما سرعت بارگذاری صفحات و یا دانلودها پایین باشد. رتبه ی سایتتان در گوگل افت پیدا خواهد کرد.

  1. داشتن نقشه ی سایت

برای قرار گرفتن در صفحات اول جست و جو، باید سایت تان را بهینه کنید و این امر با داشتن نقشه ی سایت میسر می گردد. از ویژگی هایی یک نقشه ی خوب می توانیم به مواردی مانند خوانایی، به روز بودن و واضح بودن اشاره کنیم. داشتن نقشه ی سایت به گوگل کمک می کند تا به آسانی صفحات سایت شما را کند و کاو کند و صفحه ای مورد نیازش را سریع تر پیدا کند.

 

آموزش طراحی سایت با وردپرس و بهینه سازی آن

 آموزش دوره کامل دیجیتال مارکتینگ

در کنار آموزش طراحی سایت،‌ کارشناسان آرشیتا وب به برگزاری دوره ی کامل دیجیتال مارکتینگ برای ورود شما به عرصه ی کار و درآمدزایی پرداخته اند.

شما در این دوره به شناخت تکمیلی از بازاریابی دیجیتال و ابزارهای خواهید رسید. این دو عنصر، از اصول بنیادین دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند. در پایان این دوره شما آموزش های زیر را فرا گرفته اید.

  • به صورت کاربردی و مهارتی اصول بازاریابی و بازاریابی دیجیتال را فرا می گیرید.
  • در استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را مهارت های لازم را کسب خواهید کرد.
  • در تولید محتوا می آموزید که دو عنصر نیاز سنجی و بازار هدف را نیز در نظر داشته باشید.
  • اصول مدیریتی و رهبری تیم را به صورت کامل فرا می گیرید.
  • با چگونگی بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا می شوید.
  • در مبحث مدیریت ارتباط با مشتریان،‌ چگونگی بکارگیری ابزارهای مدرن ارتباطی را آموزش می بینید
  • طریقه ی استفاده از روش ها،‌ تدوین استراتژی و ابزارهای تحلیل بازار را به خوبی آموزش می بینید.
  • در انتها در پایان دوره قادر هستید که کمپین هایی با مضمون بازاریابی اینترنتی و آنالیز آنها راه اندازی کنید.

آموزش طراحی سایت با وردپرس و بهینه سازی آن

آموزش مدیریت حرفه ای اینستاگرام

آموزش طراحی سایت در کنار آموزش مدیریت حرفه ای به پربار گشتن فروش محصولات و بهبودن بخشیدن کسب و کارتان کمک زیادی می کند چرا که بدیهی است که اینستاگرام محل مناسبی برای تبلیغ شرکت ها و نیز بازاریابی محصولات آنها می باشد.

آرشیتا وب نیز برای رونق کسب و کارتان از این موضوع به آسانی نگذشته است بلکه با آموزش مدیریت حرفه ای اینستاگرام، به  پشتیبانی شما در  دستیابی به موفقیت هایتان پرداخته است. ما سعی کرده ایم که موارد زیر را به ادمین ها آموزش دهیم.

  • نحوه ی تولید محتوای جذاب و ارزشمند برای جذب مخاطبان
  • چگونگی جذب فالوور های هدفمند و پیگیر
  • به چالش کشیدن مخاطبان با ایجاد سوالات جالب در استوری
  • چگونگی بالا بردن تعداد لایک، بازدید ویدیو و کامنت کاربران
  • تاثیر پاسخ دهی خوب به کامنت ها و دایرکت ها
  • تشخیص بهترین زمان برای انتشار پست ها
  • نحوه ی بردن پست مورد نظر در تاپ هشتگ و اکسپلورر
  • آموزش استفاده ی درست از هشتگ ها
  • چگونگی اجرا و تدوین کمپین های تبلیغاتی محصولات شرکت
  • داشتن رابطه ی پایدار و منسجم با مخاطب
  • در کلام آخر مدیریت و یکپارچه سازی صفحه ی پیج اینستاگرام

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین شرکت آرشیتا وب در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = شش