وبلاگ

طلایی ترین نکات طراحی فوتر سایت

طلایی ترین نکات طراحی فوتر سایت

در طراحی کردن حرفه ای سایت تمامی قسمت‌های صفحه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد  یکی از قسمت هایی که اهمیت بسیاری دارد ” فوتر ” سایت است. اگر به تحقیقاتی که پیش از این انجام شده توجه نماییم، متوجه می شویم که ارزش و اهمیت آخرین قسمت سایت که footer نام دارد از بخش بالایی آن (header) بسیار بیشتر می باشد. قسمت فوتر توانایی این را دارد که کاربر را مجاب به ارتباط برقرار کردن با سایت کند.

نکاتی که باید در طراحی فوتر سایت رعایت کنیم

در طراحی فوتر سایت موارد حائز اهمیت بسیاری وجود دارد اما چند مورد وجود دارد که اساس کار هستند و حتما باید آنها را رعایت کنیم از جمله این موارد می توان به ساده بودن دیزاین فوتر اشاره کرد. موارد دیگری برای طراحی فوتر سایت وجود دارد که عبارتند از: در فوتر باید لینک‌های کاربردی و مهم قرار دهیم، لینک هایی که قرار داده ایم را دسته بندی کنیم و همچنین باید یک جمله چند خطی ترجیحا دو الی سه خطی راجع به سایت و خودمان بنویسیم و در فوتر قرار دهیم. قرار دادن اطلاعات برا برقراری تماس با ما نیز یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در فوتر می باشد  بهتر است در فوتر آیکون جست و جو را نیز قرار دهیم و هم چنین به یاد داشته باشید که قرار دادن آیکون شبکه‌های اجتماعی و برنامه هایی که اکثرا در آن ها فعالیت دارید و به وسیله آن می توانید ارتباط برقرار کنید نیز کار آمد است. اگر کسب و کار اینترنتی نیز دارید بهتر است لوگوی اینماد را در فوتر سایت خود قرار دهید.

طراحی فوتر سایت

توجه داشته باشید که در طراحی فوتر سایت باید ساده بودن آن را رعایت کرده و آن را شلوغ نکنید  در طراحی فوتر سایت نظم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد بازدیدکننده سایت شما در قسمت فوتر آن نباید با آیکون و المان‌های بسیاری روبرو شود که باعث گیج شدن او شود باید بدانید که فوتر سایت شما در عین ساده بودن باید بیشترین محتوای سایت را در بر داشته باشد  در این قسمت بهتر است از ستون بندی استفاده نمایید تا اطلاعات کلیدی شما دسته بندی شود. شما باید سعی در این داشته باشید که فوتر سایت خود را گونه ای طراحی کنید که کاربر بتواند به آسانی آیتم مورد نظر خود را بیاید و دچار سردرگمی نیز نشود.

همانطور که قبل از این اشاره کردیم استفاده کردن از لینک دهی‌های مناسب در جهت لینک سازی داخلی سایت استفاده نمایید. اگر در طراحی فوتر سایت خود مطالب و صفحات مهم را به صورت لینک قرار دهید بهترین کار ممکن را کرده اید. در صورت انجام این کار شما این امکان را به کاربر می دهید که در صورتی که خواسته باشد بخش خاصی از سایت شما را مشاهده کند نیازی به مراجعه به هدر نداشته باشد. به یاد داشته باشید که اگر شما در دسترسی به بخشهای مختلف سایت خود ایجاد سهولت کنید این کار، باعث ماندگار شدن بیشتر کاربران در سایت شما خواهد شد و با توجه به اینکه گوگل برای امتیاز دهی به سایت ها به میزان گردش کاربران و بازدیدکنندگان و دقایقی که آنان در سایت شما سپری میکنند و اطلاعات سایت شما را بررسی میکند، دقت دارد و به طور اصل یکی از فاکتور‌های اصلی امتیاز دهی به صفحه شما همین است، انجام این کار به سایت شما کمک بسیاری خواهد کرد.

همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم بهتر است که در قسمت طراحی فوتر سایت خود، راه‌های ارتباطی تانیا سایت و یا تماس با خود را به طور دقیق و واضح در فوتر قرار دهید در حال حاضر این کار یعنی قرار دادن راه‌های ارتباطی با خود در فوتر سایت، توسط سایت‌های مطرح انجام می گیرد بنا بر همین مسئله کاربران انتظار این را دارند در با پایین آمدن در سایت شما و رسیدن به قسمت فوتر به راحتی به راه‌های ارتباطی موجود شما دسترسی پیدا کنند. یادتان نرود که جذابیت در طراحی فوتر سایت بسیار حائز اهمیت است و در جذب مخاطب به سایت شما کمک شایانی می کند اما فراموش نکنید که قرار دادن آیکون‌های شبکه هایی که در آن ها فعالیت دارید باید در مجاور قرار گرفتن لینک تماس با ما در صفحه انجام بگیرد.

طراحی فوتر سایت

با توجه به بررسی‌های انجام شده قسمت فوتر سایت شما محل مناسبی برای هشدار حقوق کپی و رایت می باشد به این گونه که شما در سطر آخر فوتر حقوقی که مربوط به کپی کردن و رایت مطالب سایت شما است را متذکر بشوید و تا جایی که می توانید سعی کنید که این خط بسیار روان و خوانا باشد و به طور واضح بهتر است نام صاحب امتیاز سایتتان را نیز متذکر شوید.

درباره طراحی فوتر سایت به شما پیشنهاد می شود که صفحه استراتژیک سایت خودتان را در بخشی از فوتر قرار داده. شما با توجه به نوع سایتتان و استراتژی مورد استفاده در طراحی آن می توانید موارد دلخواهتان را به فوتر اضافه نمایید. البته دقت کنید که باعث شلوغی فوتر سایت خود نشوید.

بهتر است که مقالاتی که پر بیننده بودند و یا محصولات جدیدی را که خواهان بسیار دارند در فوتر خود قرار دهید زیرا این محصولات و مقالات توجه کاربر و بازدید کننده را به خود جلب می کنند و همین نیز باعث بالا رفتن بازدید سایت شما در این صورت امتیازات بیشتری از گوگل دریافت خواهید کرد. بعضی از کاربران و مخاطبان تمایل دارند که با فروشنده و یا مشاور سایت به صورت تلفنی ارتباط برقرار کنند، ذکر شماره تلفن خود و دیگر راه‌های ارتباطی را هرگز فراموش نکنید.  در صورتی که نوع کسب و کار شما به طوری است که شما با افرادی با سن بیش از 30 سال در ارتباطید و یا مدیران کسب و کار مقابل شما هستند بهتر است که در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و لینکدین نیز فعالیت نمایید و آیکون‌های آن ها را در طراحی فوتر سایت خود قرار دهید. البته این پیشنهاد است برای رونق کار و ازدیاد بازدید سایت شما و کاملا اختیاری است و بستگی به استراتژی دارد که در کارتان دارید و این نکته را نیز متذکر می شویم که امکان دارد که حتی در صورت بالای 30 سال بودن سن مخاطب شما به توییتر علاقه ای نشان ندهند و در آن فعالیتی نداشته باشند و در مورد لینکدین نیز این مورد صدق می کند، پس این گفته ها صرفا یک پیشنهاد برای رونق سایت شما می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 × نُه =