وبلاگ

نکات طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی

نکات طراحی سایت اختصاصی

27 نکته موثر در طراحی سایت اختصاصی در این مقاله از آرشیتا وب قرار گرفته است که شما میتوانید با در نظر گرفتن و به کار بردن این نکات نتیجه شگفت انگیزی از سایت خود ببینید پس با ما همراه باشید و اگر سوالی برای شما عزیزان پیش آمد میتوانید انتهای مقاله از ما بپرسید و همچنین برای طراحی سایت اختصاصی با آرشیتا وب میتوانید تماس بگیرید.

یک وب‌سایت با طراحی خوب کارآمد عمل می‌کند و استفاده از آن برای بازدیدکنندگان برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند آسان است. ساختن یک سایت موثر که بازدیدکنندگان را جذب و حفظ کند نیاز به برنامه ریزی و دانش فنی دارد. دانستن اینکه چگونه یک وب سایت را به خوبی ساختار دهید می تواند از شما در مشاغل مختلف پشتیبانی کند، بنابراین اغلب یک مهارت مفید برای یادگیری است.
در این مقاله توضیح می دهیم که چرا طراحی سایت اختصاصی مهم است و لیستی از 27 نکته برای چیدمان وب سایت ارائه می دهیم تا به شما کمک کند یک سایت جذاب و کاربرپسند بسازید که ترافیک بیشتری را تشویق می کند.

 

چرا طراحی سایت اختصاصی مهم است؟

یک وب سایت با چیدمان اختصاصی خوب به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به راحتی در سایت حرکت کنند. ایجاد یک ساختار واضح با ناوبری ساده به همان اندازه مهم است که ایجاد محتوای جذاب. اگر سایت از نظر بصری جذاب و غریزی برای استفاده باشد، مفید است. در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که چرا چیدمان وب سایت مهم است:

می تواند بازدیدکنندگان وب سایت را برای خرید یک محصول یا خدمات تحت تأثیر قرار دهد.
طراحی اختصاصی وب سایت می تواند بر میزان زمانی که کاربران در یک صفحه وب می گذرانند تأثیر بگذارد.
یک وب سایت با ساختار خوب می تواند تصویر و شهرت برند را با برقراری ارتباط واضح با محتوای برند و اجرای موثر بهبود بخشد.

 

1. در مورد هدف سایت فکر کنید

قبل از طراحی وب سایت، کارهایی را که می خواهید سایت انجام دهد، مانند اطلاع رسانی، سرگرمی، تبلیغ یا فروش در نظر بگیرید. هدف سایت بهترین نوع طراحی را برای آن دیکته می کند. به عنوان مثال، سایتی که برای فروش محصولات ساخته شده است نیاز به طرح متفاوتی نسبت به وبلاگ دارد. هنگامی که هدف سایت را دانستید، می توانید بر اساس این هدف، طراحی و چیدمان را انتخاب کنید.همچنین میتوانید با تکنسین های آرشیتا وب تماس حاصل فرمایید و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

 

2. یک چارچوب ایجاد کنید

قبل از اینکه وب سایت خود را بسازید چارچوبی برای وب سایت خود ایجاد کنید و در نظر داشته باشید که مفیدترین چیدمان برای بازدیدکنندگان شما چیست. برخی از سایت‌ها محتوا را در دسته‌ها و زیرمجموعه‌ها سازمان‌دهی می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند تا بر اساس موضوع سایت به صورت منطقی کار کنند. دیگران آن را به ترتیبی مانند ترتیب زمانی یا حروف الفبا ساختار می دهند تا به کاربران اجازه دهند به ترتیب خاصی ادامه دهند. ساختاری را انتخاب کنید که متناسب با نیاز کاربران باشد و به شما امکان می دهد به راحتی محتوا اضافه کنید.

 

3. یک صفحه اصلی ساده طراحی کنید

طراحی یک صفحه اصلی موثر و جذاب برای حفظ بازدیدکنندگان و تشویق نرخ کلیک بالاتر ضروری است. صفحه اصلی اولین صفحه ای است که افراد بازدید می کنند، بنابراین سعی کنید از بازدیدکنندگان سایت استقبال کنید. ممکن است از طریق یک صفحه اصلی که به راحتی قابل پیمایش است، کمی در مورد شرکت یا برند به آنها بگویید.

 

4. محتوای کلیدی را در بالای صفحه نگه دارید

روزنامه‌ها در حین تولید از وسط تا می‌شوند، بنابراین روزنامه‌نگاران شروع به قرار دادن مهمترین تیترها در بالای صفحه کردند تا اولین چیزی باشد که خوانندگان می‌بینند. این استراتژی هنوز در طراحی وب سایت کار می کند. در یک وب‌سایت، «فولد» به تمام محتوایی اطلاق می‌شود که قبل از اسکرول کردن کاربر در یک صفحه وب قابل مشاهده است. سعی کنید محتوای مهم را در بالای صفحه نگه دارید تا به مخاطبان خود نشان دهید که سایت شما اطلاعاتی را دارد که به دنبال آن هستند، بدون اینکه مجبور باشند خیلی سخت برای آن جستجو کنند.

 

5. فضای سفید را در نظر بگیرید

در یک وب سایت، فضای سفید به شکاف بین هر عنصر روی صفحه اشاره دارد. گنجاندن فضای خالی می تواند ظاهر درهم و برهم را کاهش دهد و مطالب موجود در صفحه را به راحتی خوانده شود. این همچنین می تواند وب سایت را حرفه ای تر به نظر برساند، که ممکن است بازدیدکنندگان را تشویق کند تا زمان بیشتری را برای مشاهده محتوا صرف کنند.

 

6. تصاویر را اضافه کنید

در صورت لزوم، تصاویری را برای نشان دادن محتوای خود اضافه کنید. این می تواند سایت شما را از نظر بصری برای بازدیدکنندگان جذاب تر کند. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویری که استفاده می کنید با بقیه محتوا مرتبط هستند و اندازه معقولی دارند. از عکس های با کیفیت بالا که مستقیماً به موضوع شما مربوط می شود استفاده کنید. این عکس‌ها می‌توانند مکمل موضوع باشند و بازدیدکنندگان را بهتر جذب کنند. اگر می خواهید از تصاویر افراد استفاده کنید، برای اطمینان از کیفیت بالای عکس ها، یک عکاس حرفه ای استخدام کنید.

 

7. متن را بشکنید

وب سایت خود را با شکستن متن آسان برای خواندن آسان کنید تا کاربران از مرور محتوای شما جلوگیری کنند. در پاراگراف‌های کوتاه‌تر بنویسید و از تصاویر، فهرست‌های گلوله‌دار و عنوان‌های فرعی برای ایجاد تنوع استفاده کنید. این باعث می شود مطالب شما به سرعت خوانده شود و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که دقیقاً آنچه را که می خواهند پیدا کنند.

 

8. مطالب مهم را برجسته کنید

راه دیگر برای جذب بازدیدکنندگان برجسته کردن محتوای مهم است. این کار را با استفاده از حروف برجسته یا کج، قرار دادن اطلاعات مرتبط در نقل قول یا با برجسته کردن متن با رنگ متفاوت انجام دهید. این به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا به راحتی مطلب اصلی یک صفحه را پیدا کنند.

 

9. دکمه های «بازگشت به بالا» را اضافه کنید

اضافه کردن یک دکمه “بازگشت به بالا” را در نظر بگیرید تا بازدیدکنندگان دسترسی سریع‌تر و آسان‌تری به نوار پیمایش داشته باشند. این دکمه زمانی که کاربران به پایین صفحه وب حرکت می کنند ظاهر می شود و با کلیک بر روی آن آنها را به بالای سایت باز می گرداند. این یک راه ساده برای کاربرپسندتر کردن سایت شما است.

 

10. همه صفحات وب را به درستی قالب بندی کنید

تمام متن های موجود در هر صفحه از سایت خود را به درستی قالب بندی کنید. به خاطر داشته باشید که برای کمک به درک خواننده، تمام عناوین و زیر عنوان ها را به وضوح با فونت بزرگتر علامت گذاری کنید و سعی کنید در پاراگراف هایی با ساختار مناسب بنویسید. قالب بندی مناسب به وب سایت ها ظاهر حرفه ای تری می دهد.

 

11. فونت های ساده را انتخاب کنید

سعی کنید فونت های خوانا را برای وب سایت انتخاب کنید. فونت‌های sans-serif را برای متن انتخاب کنید زیرا خواندن آنها برای کاربران آسان‌تر است. فونت های رایج زیادی وجود دارند که به دلیل خوانایی برای صفحات وب به خوبی کار می کنند. انتخاب فونت های آشنا می تواند به کاربران کمک کند تا در استفاده از وب سایت احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

 

12. از فونت ها به طور مداوم استفاده کنید

پس از انتخاب چند فونت، به یاد داشته باشید که از آنها به طور مداوم در وب سایت خود استفاده کنید. شما می توانید از فونت های مختلف برای عناصر منحصر به فرد مانند سرفصل ها، پاراگراف ها و شرح تصاویر استفاده کنید، اما مطمئن شوید که هر عنصر در همه جای سایت شما از فونت یکسانی استفاده می کند. اگر شرکت یا برندی از فونت خاصی در مکان‌های دیگر استفاده می‌کند، از آن فونت در سراسر وب‌سایت استفاده کنید تا ثبات برند را افزایش دهید.

 

13. یک طرح رنگی را انتخاب کنید

یک طرح رنگی را انتخاب کنید و از آن به طور مداوم در سایت خود استفاده کنید. وب‌سایت‌هایی که دارای رنگ‌های مکمل یا طرح رنگی در سطح سایت هستند، می‌توانند از نظر بصری برای بازدیدکنندگان جذاب‌تر باشند. این می تواند آنها را تشویق کند که زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

 

14. سلسله مراتب بصری را در نظر بگیرید

به سلسله مراتب بصری هر صفحه در سایت خود فکر کنید. مهمترین مطالب را در بالای صفحه در مکانی قابل دسترس قرار دهید. سپس، با استفاده از عناوین یا تصاویر جلب توجه، کاربران خود را به سمت آنچه می خواهید در آینده نگاه کنند راهنمایی کنید.

 

15. شامل محتوای فراخوان برای اقدام

Call to Action (CTA) جمله، دکمه، پیوند یا عبارتی است که کاربران را به اقدامی مانند خرید یک محصول یا ثبت نام در خبرنامه ترغیب می کند. سعی کنید در هر صفحه ای که هدف آن ترغیب خوانندگان به انجام کاری است، CTA قرار دهید. این امر می تواند نرخ تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتریان را افزایش دهد.

 

16. به هر صفحه یک هدف بدهید

سعی کنید هر صفحه وب سایت خود را با هدفی روشن طراحی کنید. به این فکر کنید که آیا سعی در اطلاع رسانی، متقاعد کردن، تبلیغ یا فروش چیزی به بازدیدکنندگان خود دارید، سپس صفحه را برای رسیدن به آن هدف بسازید. با محدود کردن هر صفحه وب به یک موضوع خاص، می‌توانید شلوغی را کاهش دهید و تعامل کاربر را بهبود بخشید.

 

17. طرح بندی مناسب برای هر صفحه را انتخاب کنید

هر صفحه در سایت خود را با بهترین طرح بندی برای هدف یا هدف خود طراحی کنید. گزینه های طرح بندی متعددی برای انتخاب وجود دارد، از جمله تک ستون، صفحه تقسیم شده، ستون های متعدد، تصویر برجسته و شبکه کارت. هر صفحه‌آرایی هدف متفاوتی را دنبال می‌کند و می‌توانید از صفحه‌آرایی‌های متعدد در سراسر سایت استفاده کنید. استفاده از طرح‌بندی‌های استاندارد بسیار مفید است تا کاربران هنگام گشتن در سایت احساس راحتی کنند.

 

18. شامل سرنخ های بصری

یک راه عالی برای راهنمایی خوانندگان در مورد طرح بندی صفحه خود، گنجاندن سرنخ های بصری است. حتی یک چیز ساده، مانند یک فلش گرافیکی که به محتوایی که می‌خواهید توجه را به آن جلب کنید اشاره می‌کند، می‌تواند در جلب نظر بازدیدکنندگان شما به سمت چیزی که می‌خواهید متوجه آن شوند، مؤثر باشد. گنجاندن سرنخ‌های بصری راهی عالی برای نشان دادن مرتبط‌ترین محتوا به کاربران است.

طراحی وب سایت آرشیتا وب

19. یک لوگوی چشم نواز طراحی کنید

هر وب سایتی از داشتن یک لوگوی ساده و چشم نواز سود می برد. این به شرکت یا برند هویتی می دهد که مردم می توانند آن را به خاطر بسپارند. ابزارهای طراحی رایگان زیادی به صورت آنلاین وجود دارد، بنابراین می توانید به تنهایی یک لوگوی موثر برای وب سایت ایجاد کنید. سعی کنید لوگو را در گوشه سمت چپ بالای سایت قرار دهید تا در هر صفحه به وضوح قابل مشاهده باشد.

 

20. لوگوی خود را به صفحه اصلی پیوند دهید

در هر صفحه وب که به صفحه اصلی پیوند می‌دهد، یک لینک به لوگوی خود اضافه کنید تا ناوبری سایت برای کاربران آسان‌تر شود. بسیاری از وب‌سایت‌ها این ویژگی را دارند و این به یک روش استاندارد تبدیل شده است که بازدیدکنندگان هنگام مرور یک سایت انتظار دارند. مشابه دکمه “بازگشت به بالا”، پیوند لوگو به صفحه اصلی تجربه کاربران را ساده می کند.

 

21. یک منوی ناوبری کاربر پسند ایجاد کنید

منوی ناوبری اصلی ترین راه ورود کاربران به وب سایت است، بنابراین آن را با دقت بر اساس ساختار سایتی که انتخاب کرده اید طراحی کنید. اگر صفحات خود را در دسته ها و زیر شاخه ها سازماندهی می کنید، از همین گروه بندی ها برای مرتب کردن منوی خود استفاده کنید. از آنجایی که تجربه کاربری کلید ایجاد یک وب سایت موثر است، یک منوی پیمایش کاربر پسند می تواند تعامل کاربر را افزایش دهد و بازدیدکنندگان را تشویق کند تا به بیش از یک صفحه وب نگاه کنند.

 

22. یک نقشه سایت قرار دهید

برای اینکه ناوبری سایت خود را آسان تر کنید، نقشه سایت را در نظر بگیرید. نقشه های سایت به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که ساختار یک وب سایت را مشاهده کنند و پیوندهایی را به هر صفحه در سایت ارائه دهند. آنها همچنین راه خوبی برای افزایش لینک به صفحات در سایت شما هستند که برای بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است.

 

23. یک پاورقی بگنجانید

فوتر یک وب سایت معمولاً شامل پیوندهایی به مهمترین صفحات سایت است. این یک منوی ناوبری مختصرتر است تا به کاربران کمک کند راه خود را در اطراف سایت پیدا کنند. برای دسترسی بیشتر شرکت به بازدیدکنندگان می توانید اطلاعات تماس را در اینجا ارائه دهید.

 

24. محتوا را برای استفاده از موبایل بهینه کنید

هر بار که صفحه ای را به سایت خود اضافه می کنید، محتوا را برای استفاده در صفحه دسکتاپ، تبلت و گوشی های هوشمند بهینه کنید. بهتر است نسخه موبایلی سایت نسبت به نسخه دسکتاپ ساده تر باشد. استفاده از طرح بندی صفحه تک ستونی را برای محتوای سازگار با موبایل در نظر بگیرید.

 

۲۵- سرعت سایت را در اولویت قرار دهید

هر عنصری که به طراحی سایت اختصاصی اضافه می کنید، مانند فیلم ها، تصاویر، تبلیغات و افزونه ها، می تواند زمان بارگذاری آن صفحه را کاهش دهد. احتمال بازگشت کاربران اینترنتی به سایتی با زمان بارگذاری سریع بیشتر است، بنابراین سرعت سایت هر صفحه را در وب سایت بررسی کنید. اگر صفحه‌ای به کندی اجرا می‌شود، سعی کنید ویژگی‌های غیرضروری را حذف کنید.

 

26. از آیکون های اجتماعی کم استفاده کنید

هر زمان که بازدیدکنندگان سایت خود را به بازدید از صفحه رسانه اجتماعی شرکت تشویق می کنید، آنها را وسوسه می کنید که به جای محتوای شما به فیدهای رسانه های اجتماعی خود نگاه کنند. برای حفظ بازدیدکنندگان در طراحی اختصاصی سایت شرکت، فقط در صورت لزوم به رسانه های اجتماعی پیوند دهید. برای مثال، ممکن است فقط نمادهای اجتماعی مرتبط را در پاورقی سایت خود قرار دهید.

 

27. تمام خطاهای 404 را برطرف کنید

404 ها پیام های خطایی هستند که وقتی یک توسعه دهنده URL وب سایت را بدون تغییر مسیر آن تغییر می دهد ظاهر می شود. هر زمان که صفحه ای را حذف یا تغییر نام دادید، یا زمانی که URL آن را تغییر می دهید، یک تغییر مسیر مناسب را تنظیم کنید. این می‌تواند برای بازدیدکنندگان آسان‌تر باشد تا آنچه را که به دنبال آن هستند در سایت پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 8 = یک