وبلاگ

بهینه سازی وبسایت

بهینه سازی وبسایت یا سئو یکی از مهم ترین مراحلی است که هر سایت برای موفقیت باید به آن توجه کند. امروزه بسیاری از سایت های اینترنتی درآمدهای کلانی را در بستر اینترنتی بدست آورده اند آیا می دانید دلیل موفقیت این وبسایت ها چیست؟ چرا برخی از شرکت ها با وجود بالاتر بودن کیفیت محصولاتشان هنوز نتوانسته اند در بازار رقابت اینترنتی موفق بشوند؟ تمامی این جواب ها به جستجوگرهای گوگل بستگی دارد. در صورتی که بر اساس جستجوگرهای گوگل رفتار کنید و تمامی استانداردها و قوانین آن را رعایت کنید، قطعا شما نیز می توانید درآمدخوبی از سایت خود کسب نمایید. در زیر با ارائه توضیحات بیشتر به شما کمک می کنیم که در بستر اینترنت فعالیت خود را گسترش دهید.

بهینه سازی وبسایت

بهینه سازی وبسایت چیست؟

بهینه سازی وبسایت که با نام SEO شناخته می شود و کوتاه شده کلمه Search engine optimization است، برای افزایش رتبه در جستجوگرهای اینترنت کاربرد دارد. تعداد بی شماری وبسایت در اینترنت وجود دارد که هر کدام برای رسیدن به موفقیت تمامی سعی خود را می کنند. به همین دلیل جستجوگرهای گوگل الگوریتمی را در اختیار صاحبین وبسایت قرار داده تا وبسایت مورد نظر برای کاربران مفید واقع شود. موتورهای جستجوگر با استفاده از ربات های تعریف شده کدهای سایت شما را بررسی کرده و سپس نحوه فعالیت شما را مورد ارزیابی قرار می دهند و بر اساس آن رتبه ای را به سایت مربوطه اختصاص داده که تعیین کننده اعتبار وبسایت می باشد. بنابراین اولین قدم در موفقیت طراحی وبسایت است.

طراحی وبسایت بر اساس سئو

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در هنگام طراحی وبسایت مورد توجه قرار دهید، طراحی وبسایت بر اساس اصول سئو می باشد. امروزه افراد بسیاری در زمینه طراحی وبسایت فعالیت می کنند ولی آیا تمامی این افراد اصول سئو را در طراحی خود رعایت می کنند؟ در طراحی سایت از ظاهر سایت گرفته تا کدنویسی باید بر اساس قوانین موتورهای جستجوگر انجام پذیرد. در غیر این صورت با وجود تلاش های شما باز هم نتیجه مطلوب را کسب نخواهید کرد.

نحوه رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، رتبه بندی گوگل اعتبار شما را در موتورهای جستجوگر افزایش می دهد. حال چه معیاری برای این رتبه بندی وجود دارد؟ موتورهای جستجوگر گوگل بر اساس نحوه فعالیت وبسایت ها امتیازی بین 0 تا 10 را به آن ها می دهد. سایت هایی که بتوانند امتیاز ده را بگیرند در بالای نخستین صفحه جسنجوگرها به نمایش در می آیند. در این حالت سایت افراد بیشتری از سایت شما بازدید می کنند که در واقع همان pagerank سایت شما است. بنابراین شانس شما برای فروش و درآمدزایی بیشتر افزایش می یابد.

سئو چیست؟

شما به عنوان یک مدیر وبسایت، با ورود به دنیای اینترنت کلمه سئو را زیاد خواهید شنید. سئو یا همان بهینه سازی وبسایت مجموعه قوانینی است که به شما می گوید که چگونه رتبه خود را در جستجوگرها افزایش دهید و نتیجتا درآمد بیشتری را کسب کنید. در واقع سئو صفر تا صد سایت شما را به خود اختصاص داده است.

برای بهینه سازی سایت یا سئو چه مراحلی باید طی شود؟

بهینه سازی وبسایت یا سئو دارای مراحل متعددی است که کیفیت سایت شما را افزایش می دهد. از جمله مهم ترین مراحل به شرح زیر می باشد:

طراحی ظاهر وبسایت: ظاهر وبسایت یکی از تاثیرگذارترین موارد در طراحی وبسایت به شمار می رود. بسیاری از شرکت ها از قالب های آماده برای سایت استفاده می کنند که نمی تواند موفقیت چشمگیری برای شما داشته باشد. ولی برخی از شرکت های طراحی وبسایت به صورت اختصاصی و بر اساس معیارها و نوع فعالیت شما سایت را طراحی کرده و از المان ها و رنگ مرتبط با فعالیت شما استفاده می نمایند.

کدنویسی سایت: کدهای آماده می توانند پس از مدتی مشکل ساز شوند. به همین دلیل در هنگام سفارش طراحی سایت از مسئول آن بخواهید که کدها را به صورت دستی بنویسد و از کدهای آماده برای این کار استفاده نکند. همچنین نوع زبان کدنویسی نیز بر روی کیفیت سایت تاثیر می گذارد.

تولید محتوا سایت: پس از طراحی سایت یکی از مهم ترین مراحلی که باید صورت گیرد، تولید محتوا می باشد. تولید محتوا فرایندی گسترده است که شامل متن، تصویر، ویدئو و صوت می شود. محتوای مورد نظر باید مرتبط با حوزه کاری شما باشد و بتواند اطلاعات مفیدی را در اختیار بینندگان قرار دهد. در واقع این محتواها به بهینه سازی وبسایت شما کمک بسیاری خواهند کرد.

بروز رسانی سایت: برنامه ریزی برای بارگزاری محتوای تولید شده و نحوه بارگزاری آن اهمیت بسیاری دارد. تنها تولید محتوا برای بهینه سازی سایت یا همان سئو کافی نبوده و محتوا باید بر اساس اصول و قوانین خود بارگزاری شود. در صورتی که شما به صورت منظم و مرتب فعالیت داشته باشید جستجوگرها شما را به عنوان یک سایت فعال می شناسند و با بررسی نوع فعالیتتان امتیازی را به شما اختصاص می دهند.

بهینه سازی وبسایت و رسپانسیو

شما به عنوان مدیر سایت باید بدانید که رسپانسیو چیست؟ یکی از مواردی که بر روی بهینه سازی وبسایت تاثیر می گذارد، رسپانسیو بودن سایت شما می باشد. در واقع سایت شما باید این قابلیت را داشته باشد که در تمامی دستگاه ها به خوبی لود شود. بنابراین طراح وبسایت باید این نکته را در نظر بگیرد که صفحه مورد نظر قرار است در دستگاه های مختلفی همچون لپ تاپ، تلبت، موبایل و … به نمایش گذاشته شود. بنابراین باید با تمامی این دستگاه ها سازگاری داشته باشد.

بهینه سازی وبسایت

هزینه بهینه سازی وبسایت

یکی از فاکتورهایی که افراد مورد توجه قرار می دهند، هزینه بهینه سازی وبسایت است. شاید شما هزینه بسیاری برای تبلیغات کسب و کار و وبسایت خود خرج کنید ولی در صورتی که سایت شما به خوبی بهینه نشده باشد نمی تواند شما را به هدف اصلیتان برساند. افراد بسیاری برای انجام سئو با یکدیگر رقابت می کنند و از این رو قیمت بهینه سازی سایت بر اساس خدمات صورت گرفته متفاوت است.

هزینه های دریافت شده بابت سئو کاملا به صرفه بوده و به سرعت به شما بازگردانده می شود. هنگامی که سئو سایت شما بر اساس چارچوب های گوگل انجام پذیرد، بازدیدکنندگان بیشتری وارد سایت شما خواهند شد و در نتیجه امکان فروش شما افزایش می یابد. به همین دلیل چندین برابر هزینه های صرف شده بابت بهینه سازی سایت در مدت زمان کوتاهی به شما باز گردانده می شود.

خدمات بهینه سازی سایت یا سئو وبسایت

بهینه سازی سایت و سئو خدمات گسترده ای دارد و شامل مراحل مختلفی می شود. برای سئوی سایت حتما باید از یک کارشناس حرفه ای کمک بگیرید. ارتقاء سئوی سایت فرایندی نیست که طی یک ماه انجام شود. شاید شما هم با عباراتی همچون بهینه سازی سایت در چند روز و یا سئوی وبسایت سه سوته و عباراتی از این قبیل مواجه شده باشید. این کلمات صرفا جهت فریب شما بوده و هیچ اعتباری ندارد. سئوی سایت فرایندی نیست که بتوان در مدت زمان کوتاهی آن را انجام داد و نتیجه آن را نیز دریافت کرد. برای این که به صفحه اول گوکل برسید باید زمان زیادی را صرف کنید.

مزایای بهینه سازی وبسایت

از آن جا که بالای 85 درصد بازدید کنندگان سایت از طریق جستجوگرهای گوگل انجام می پذیرد، اهمیت سئوی سایت مشخص می شود. بنابراین وجود یک سئو کار حرفه ای می تواند به صورت چشمگیری اعتبار سایت شما را افزایش دهد. بنابراین مهم ترین تاثیری که سئو می تواند بر روی سایت شما داشته باشد، افزایش بازدید کنندگان سایت و تبدیل آن ها به مشتریان واقعی می باشد. در واقع بهینه سازی سایت رمز موفقیت کار شما است.

به صورت دقیق بهینه سازی وبسایت به چه صورت انجام می شود؟

بهینه سازی وبسایت در واقع بر اساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده و در طی مراحل مختلفی انجام می شود. سئوی سایت فرایندی نیست که بتوان به تنهایی آن را انجام داد. برای اجرای موفقیت آمیز بهینه سازی وبسایت باید از یک تیم قوی کمک بگیرید که در مرحله اول سایت شما را به صورت دقیق و بر اساس اصول سئو طراحی کنند. سپس با پشتیبانی سایت و به کارگیری اصول سئو پله به پله سایت خود را به رتبه یک گوگل برسانید.

بهینه سازی وبسایت چقدر زمان نیاز دارد؟

بهینه سازی وبسایت فرایندی نیست که بتوان آن را در مدت زمان کوتاهی به پایان رساند. مدت زمان دقیق بهینه شدن سایت شما به نوع سایت و فعالیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که شما یک سایت فروشگاهی داشته باشید، نوع محصول و کالای شما وابسته است. هر چه تعداد محصولات بیشتری برای فروش داشته باشید، باید زمان بیشتری را برای سئوی سایت نیاز خواهد داشت.

آیا بهینه سازی وبسایت با رسیدن به رتبه اول پایان می یابد؟

بسیاری از افراد با رسیدن به صفحه نخست گوگل فعالیت خود را متوقف می کنند. این کار باعث می شود که مجدد امتیاز شما در جستجوگرها کاهش یابد. بنابراین برای این که بتوانید همچنان در رتبه اول گوگل بمانید باید به صورت کاملا پیگیر فعالیت خود را ادامه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهینه سازی وبسایت با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × = 54