وبلاگ

طراحی سایت در غرب تهران

طراحی سایت در غرب تهران

شرکت دیجیتال مارکتینگ آرشیتاوب با سابقه بیش از ده سال سابقه انجام دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در زمینه های طراحی سایت در غرب تهران ، پشتیبانی، سئو، تبلیغات و گرافیک میباشد و با داشتن بیش از 300 نمونه کار داخلی و خارجی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

طراحی وب سایت در غرب تهران

انواع طراحی وب سایت در غرب تهران و کارکردهای اولیه آنها

طراحی وب سایت چشمگیر،  می تواند به بهبود جنبه های مختلف شرکت ها از جمله افزایش دسترسی به مشتری، فروش و درآمد کمک کند. اگر امیدوارید یک وب سایت جذاب و موثر داشته باشید، درک اینکه کدام نوع از طرح ها برای شرکت یا کسب و کار شما مناسب تر است می تواند مفید باشد. در این مقاله از آرشیتا وب، طراحی وب چیست و لیستی از طرح‌ها و طرح‌بندی‌های وب‌سایت محبوب را به شما ارائه می‌دهیم.

 

طراحی وب چیست؟

طراحی وب سایت ، عمل طراحی و توسعه یک وب سایت برای اینترنت است. اگرچه ایجاد یک وب سایت به مهارت ها و منابع اضافی مانند برنامه نویسی و توسعه نرم افزار نیاز دارد، جنبه طراحی اغلب بر رابط کاربری و تجربه متمرکز است. تجربه کاربری می تواند شامل ظاهر، عملکرد، طرح و محتوای وب سایت باشد. طراحان وب برای یافتن مؤثرترین راه برای نمایش اطلاعات در یک وب سایت تلاش می کنند، بنابراین کاربران آن را جذاب و مفید می دانند. برای انجام این کار، طراحان وب اغلب از طرح‌ها و طرح‌بندی‌های مختلف وب بسته به عملکرد و کاربرد مورد نظر سایت استفاده می‌کنند.

 

انواع طراحی سایت در غرب تهران

در اینجا لیستی از طراحی های مختلف وب سایت و بهترین زمان استفاده از هر یک آمده است:

تک صفحه

طراحی های یک صفحه وب سایت هایی هستند که تمام اطلاعات خود را در یک صفحه وب منتقل می کنند. صفحه منفرد می تواند تا زمانی که طراح بخواهد طولانی باشد و به کاربران امکان می دهد برای دیدن همه اطلاعات به پایین اسکرول کنند. هنگام توسعه طرح، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها از یک سفر خطی یا روایت برای ایجاد جریانی به اطلاعاتی که به بازدیدکنندگان منتقل می‌شود، استفاده می‌کنند.

این نوع طراحی می تواند بسیار متنوع باشد زیرا کاربردهای منحصر به فرد زیادی دارد. به عنوان مثال، می توان از آن برای فروش محصولات استفاده کرد، داستان شرکت را با پیشرفت صفحه بیان کرد، یا می توان از آن برای هنرمندان برای به اشتراک گذاشتن داستان و نمونه کارها استفاده کرد.

 

وب سایت استاتیک

وب سایت ایستا وب سایتی است که تعامل کمی با کاربر دارد و طراحی آن به طور کلی در همه پلتفرم ها سازگار است. اغلب، وب‌سایت با استفاده از کدهای اولیه مانند HTML یا CSS ایجاد می‌شود و دارای تعدادی صفحه وب است که می‌تواند به ایجاد هزینه کم برای ایجاد سایت کمک کند. به دلیل مدل ساده و توانایی محدود آن در تعامل با بازدیدکنندگان، وب‌سایت‌های ایستا به‌جای فروش کالا و خدمات، عموماً برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شوند.

 

وب سایت پویا

وب‌سایت‌های پویا، بر خلاف وب‌سایت‌های استاتیک، به کاربران اجازه می‌دهند تا با مطالب موجود در صفحه وب تعامل داشته باشند و طراحی وب‌سایت فعال‌تر و هیجان‌انگیزی ایجاد کنند. کد برای توسعه این نوع صفحات وب اغلب به چیزی با کمی تطبیق پذیری بیشتر نیاز دارد، مانند جاوا اسکریپت، PHP یا ASP. به دلیل مدل و طراحی پیچیده‌تر، وب‌سایت‌های پویا می‌توانند هزینه کمی بیشتر داشته باشند و گاهی اوقات زمان بارگذاری بیشتری نسبت به وب‌سایت‌های استاتیک دارند. با این حال، آنها همچنین می توانند به طور موثر اطلاعات و مزایای یک محصول یا خدمات را از طریق یک نمایشگر جذاب انتقال دهند.

 

طراحی تعاملی

طراحی وب سایت واکنش گرا بسته به اندازه مرورگر، چیدمان و نمایش اطلاعات خود را تغییر می دهد. چه وب‌سایت در دستگاه تلفن همراه یا یک مرورگر رایانه مشاهده شود، صفحه وب می‌تواند با قرار دادن متن و مقیاس‌بندی تصاویر، خود را دستکاری کند تا صفحه نمایش هر اندازه‌ای را با مرتبط‌ترین اطلاعات پر کند. این نوع طراحی برای بسیاری از وب‌سایت‌ها و سازمان‌ها مفید است، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات و محصولات را در دستگاه‌های مختلف راحت‌تر مرور کنند برای طراحی سایت در غرب تهران میتوانید با کارشناسان آرشیتا تماس برقرار کنید.

 

طراحی مایع

یک طراحی وب سایت مایع مانند یک طراحی واکنش گرا عمل می کند، با این تفاوت که طرح بندی صفحه را بسته به اندازه صفحه دستکاری نمی کند. طراحی به خودی خود کل صفحه وب را به تناسب اندازه پنجره انتخابی کوچک یا کشیده می کند، که می تواند برای صفحات وب که نمی خواهند اطلاعات را بسته به اندازه مرورگر قربانی کنند، مفید باشد. با این حال، این همچنین می تواند باعث شود که طرح هنگام مشاهده آن بر روی صفحه نمایش های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ، متن بسیار کوچک یا تاب دار داشته باشد.

طراحی وب سایت آرشیتا وب

طراحی ثابت

یک طراحی ثابت به طراحان اجازه می دهد تا وب سایتی ایجاد کنند که بدون توجه به اندازه پنجره یا صفحه نمایش تغییر نمی کند. این سایت از وضوح دقیقی استفاده می کند و برای اندازه گیری دقیق آن چه کاربر در حال مشاهده آن بر روی دستگاه تلفن همراه یا مانیتور رایانه باشد، باز می شود. وضوح دقیق می تواند به طراحان کمک کند تا یک طرح وب سایت خاص ایجاد کنند که می دانند در هر دستگاه مرورگر ثابت می ماند. با این حال، این همچنین می‌تواند برای کاربران در صفحه‌های کوچک‌تر دردسر ایجاد کند، زیرا ممکن است برای پیمایش در صفحه و یافتن اطلاعات مورد نیاز آنها به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد. اگر در غرب تهران ساکن هستید طراحی وب سایت خود را به ما بسپارید.

 

انواع طرح بندی وب سایت

در اینجا فهرستی از طرح‌بندی‌های مختلف وب‌سایت و اینکه کدام سایت‌ها از آن‌ها بیشتر سود می‌برند، آورده شده است:

 

چیدمان F شکل

طرح بندی f شکل یک طراحی وب سایت ایجاد می کند که از الگوی کلی مشاهده بازدیدکنندگان سایت پیروی می کند. مطالعات علمی نشان داده است که کاربران وب سایت اغلب چشمان خود را در یک صفحه وب مشاهده می کنند و به شکل F یا E حرکت می کنند. صفحات وب که چیدمان خود را مطابق با حرکات غریزی چشم طراحی می کنند، می توانند به طور طبیعی تر به جلب توجه بازدیدکنندگان کمک کنند. این نوع طرح‌بندی‌ها برای وب‌سایت‌هایی رایج هستند که گزینه‌های زیادی را برای کاربران نمایش می‌دهند، مانند وب‌سایت‌های خبری و موتورهای جستجو، که به کاربران امکان می‌دهد گزینه‌ها را به سرعت اسکن کرده و تصمیم بگیرند.

 

طرح Z شکل

طرح z شکل بسیار شبیه به طرح f شکل است، با این تفاوت که گروه متفاوتی از افراد را هدف قرار می دهد. مطالعات علمی نشان داده‌اند که افراد فرهنگ‌های غربی از شکل z با چشمان خود بیشتر از شکل f برای پیمایش در صفحات وب‌سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند. طرح‌بندی‌های Z شکل اغلب برای وب‌سایت‌هایی که یک هدف منحصر به فرد دارند، مانند ثبت نام مشتریان برای یک سرویس یا خرید یک محصول، مؤثرتر هستند. ایجاد دکمه ای که کاربران را به مرحله بعدی تعامل شرکت هدایت می کند و قرار دادن آن در مسیر z شکل می تواند به افزایش دسترسی به مشتری و درآمد کمک کند.

 

طرح بندی شبکه ای از کارت ها

طرح‌بندی شبکه‌ای از کارت‌ها اطلاعاتی را در یک سیستم شبکه نمایش می‌دهد که کاربران یا بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌توانند به راحتی با تنظیم اندازه پنجره مرورگر یا صفحه نمایش آن را دستکاری کنند. برخی از رایج‌ترین سایت‌هایی که از طرح‌بندی کارت‌های شبکه‌ای استفاده می‌کنند، وب‌سایت‌های پخش ویدیو هستند که پیش‌نمایش تصویر را برای گزینه‌های مختلف ویدیوی خود نمایش می‌دهند. آنها هر یک از پیش نمایش ها را به صورت کارت در یک سیستم شبکه نمایش می دهند و تعداد گزینه های ویدیویی قابل مشاهده بر اساس اندازه صفحه تغییر می کند طرح بندی های شیک در گروه تکنسین های آرشیتا را میتوانید ببینید .

 

چیدمان شبکه‌ای برای وب‌سایت‌هایی مانند سرویس‌های پخش ویدیو، که گزینه‌ها و اطلاعات زیادی را با ارزش برابر نمایش می‌دهند، عالی است، که می‌تواند به کاربران کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند راحت‌تر پیدا کنند.

 

جعبه ها

چیدمان جعبه ها از یک کادر بزرگتر به عنوان سربرگ وب سایت استفاده می کند که یک تصویر و دو کادر کوچکتر در زیر آن نمایش داده می شود که تصاویر یا اطلاعات اضافی را برای کاربران ارائه می دهد. هر جعبه اطلاعات مهم یا جذابی را در مورد هدف شرکت یا وب سایت به کاربر می دهد و کاربر را به سایر صفحات وب پویا پیوند می دهد که می توانند برای یافتن اطلاعات مفیدتر جستجو کنند. از آنجایی که جعبه‌ها می‌توانند تصاویر را به‌طور برجسته نشان دهند، هنرمندان اغلب از این طرح‌بندی برای نمایش نمونه کارها و کسب‌وکارها از آن برای نمایش محصولات برجسته استفاده می‌کنند.

 

تقسیم صفحه

طرح بندی صفحه تقسیم شده یک وب سایت را به دو بخش تقسیم می کند که کاربران می توانند انتخاب کنند تا کاوش کنند. این طرح‌بندی برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که دارای دو محتوا هستند که برای کسب‌وکار و مصرف‌کنندگانشان به یک اندازه اهمیت دارند، به خوبی کار می‌کند. به عنوان مثال، یک شرکت پوشاک که لباس های زنانه و مردانه می فروشد ممکن است از طرح بندی صفحه نمایش تقسیم شده برای تبلیغ محصولات خود استفاده کند. وجود هر دو گزینه در صفحه وب جلو می‌تواند به کاربران این امکان را بدهد که سریعاً کدامیک را که به دنبال آن هستند انتخاب کنند و به کاوش در سایت ادامه دهند.

 

نوار کناری ثابت

طرح بندی نوار کناری ثابت یک منوی ثابت از گزینه ها را برای کاربران در سمت چپ یا راست صفحه وب قرار می دهد. این منوی نوار کناری گزینه های ناوبری سریع و مفید را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد و به آنها امکان می دهد تا وب سایت را راحت تر کاوش کنند. طرح بندی نوار کناری ثابت اغلب با وب سایت هایی که تعداد محدودی صفحه وب برای انتخاب دارند، مانند مشاغلی که یک محصول عمده را می فروشند، بهترین کار را انجام می دهد. به عنوان مثال، اگر شرکتی که ساعت می‌فروشد از نوار کناری ثابت استفاده می‌کند، برخی از گزینه‌های منوی آن‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد: درباره ما، فروشگاه آنلاین و تماس با ما.

 

مجله

طرح مجله از طرحی استفاده می کند که شبیه نشریات چاپی است. این طرح با استفاده از سیستمی از ستون‌ها و شبکه‌ها اطلاعات زیادی را به بازدیدکنندگان نمایش می‌دهد تا به افراد کمک کند تا راحت‌تر در صفحه وب حرکت کنند. طرح‌بندی مجله اغلب توسط شرکت‌های انتشاراتی استفاده می‌شود تا شبیه به ظاهر محصولشان در فرم چاپی آن باشد، که می‌تواند به ایجاد قالبی سرگرم‌کننده و جذاب برای کاربران کمک کند و آنها را برای ادامه مطالعه و کاوش تشویق کند.

 

چیدمان نامتقارن

طرح‌بندی‌های نامتقارن تضمین می‌کنند که صفحه وب یک طراحی ناهموار را ترویج می‌کند، به این معنی که نیمی از صفحه اغلب بزرگ‌تر از دیگری است. شرکت‌ها و سازمان‌ها اغلب از این طرح‌بندی برای ایجاد یک صفحه وب از نظر زیبایی‌شناختی استفاده می‌کنند و در عین حال کاربران را به منطقه خاصی از سایت هدایت می‌کنند.

 

به عنوان مثال، یک تجارت ممکن است از بخش بزرگتر وب سایت برای نمایش یک تصویر یا شعار شرکت استفاده کند، در حالی که از قسمت کوچکتر برای تشویق کاربران به پر کردن اطلاعات تماس خود برای اطلاع از فروش های ویژه و تبلیغات استفاده کند. بخش کوچکتر اغلب توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند و آنها را تشویق می کند تا با وب سایت یا شرکت ارتباط برقرار کنند. به دلیل توانایی آن در جذب کاربران، طرح نامتقارن اغلب در صفحه اصلی وب سایت استفاده می شود.

 

تصویر شاخص

طرح بندی تصویر برجسته، یک تصویر برجسته و بزرگ را در بالای صفحه وب قرار می دهد تا کاربران را جذب کند. اغلب، تصویر برجسته تصویری از یک محصول محبوب است که یک شرکت یا تجارت در حال فروش آن است. شرکت هایی که محصولات زیبایی را به فروش می رسانند اغلب از این نوع چیدمان استفاده می کنند تا فورا توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند و آنها را تشویق به خرید کنند. به عنوان مثال، شرکتی که رایانه می فروشد ممکن است از طرح بندی تصویر ویژه برای نمایش طراحی و سبک رایانه های خود استفاده کند.

 

تصاویری انتخاب شده

طرح‌بندی تصاویری انتخاب‌شده از تصاویر مصور برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می‌کند. شرکت‌ها و سازمان‌ها اغلب از این طرح‌بندی برای نشان دادن احساس خاصی استفاده می‌کنند که می‌خواهند کاربران هنگام استفاده از صفحه وب احساس کنند. این نوع استراتژی تبلیغاتی می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا برای تعامل با شرکت و احتمالاً خرید کالاها و خدمات آنها انگیزه داشته باشند. اغلب، کسب‌وکارها یا شرکت‌هایی با خدمات پیچیده‌ای که فروش آن دشوار است، ممکن است از تصاویری انتخاب‌شده برای کمک به تسهیل تجربه و انتقال اطلاعات لازم به کاربران استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× نُه = 18