وبلاگ

نکات طراحی سایت زیبایی در شمال تهران

طراحی سایت در آرشیتا

طراحی سایت زیبایی در شمال تهران

وقتی صحبت از طراحی وب سایت به میان می آید، سبک ها و جهت های مختلفی وجود دارد که وب سایت شما می تواند در آن ها حرکت کند: می تواند از درجه یک تا مینیمالیستی، از بازیگوش و سرزنده گرفته تا شیک و مدرن باشد.برای طراحی سایت زیبایی در شمال تهران میتوانید با تکنسین های آرشیتا وب تماس حاصل فرمایید.

طراحی سایت آرشیتا وب

در حالی که ظاهر و احساس نهایی شما باید سبک شخصی، خط کاری و هویت برند شما را نشان دهد، چند قانون اساسی وجود دارد که صرف نظر از ایجاد یک سایت جدید یا به روز رسانی وب سایت خود همیشه قابل اجرا هستند.

طراحی سایت زیبایی در شمال تهران ، آرشیتا وب با داشتن بالای 300 نمونه کار در این زمینه کیفیت بسیار بالای از خود نشان داده است و به تجربه کاربری و عملکرد شما کمک می کند، در حالی که درک آن در نگاه اول آسان است. در زیر ما پنج نکته ساده طراحی وب سایت زیبایی  را جمع آوری کرده ایم که به شما کمک می کند تا سایت شما را مؤثر و قانع کننده کند، چه برای طراحی مجدد وب سایت آماده باشد یا نه:

نکات طراحی وب سایت زیبایی برای یک وب سایت برجسته

صفحه اصلی خود را حداقلی و عاری از درهم و برهم نگه دارید

طراحی با سلسله مراتب بصری در ذهن

محتوای آسان برای خواندن وب سایت زیبایی ایجاد کنید

اطمینان حاصل کنید که سایت شما به راحتی قابل پیمایش است

سازگار با موبایل باشید

 

01. صفحه اصلی خود را حداقلی و عاری از درهم و برهم نگه دارید

صفحه اصلی طراحی سایت زیبایی شما باید پیام اصلی شما را فوراً ارسال کند. از این گذشته، ما به ندرت هر کلمه ای را در یک وب سایت می خوانیم. در عوض، ما به سرعت صفحه را اسکن می کنیم و کلمات کلیدی، جملات و تصاویر را انتخاب می کنیم. با در نظر گرفتن این رفتارهای شناخته شده، بهتر است به جای شمارش کلمات، به احساسات متوسل شوید.

هرچه بازدیدکنندگان سایت کمتری بخوانند، روی آن کلیک کنند یا به خاطر بسپارند، بهتر می توانند محتوای شما را پردازش و ارزیابی کنند. با طراحی برای کاهش دامنه توجه (و با توجه به آمار طراحی وب) و استفاده از طراحی وب سایت مدرن، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران کاری را که شما قصد انجام آن را دارید انجام دهند.

هنگام یادگیری نحوه طراحی یک وب سایت، این نکات ساده طراحی وب سایت به شما کمک می کند تا محتوای خود را تجزیه کنید و یک طراحی صفحه اصلی قابل ارائه و جذاب ایجاد کنید:

مطالب مهم را در بالای صفحه نگه دارید: بازدیدکنندگان باید در اسرع وقت بدون نیاز به اسکرول کردن یا کلیک کردن در هر جایی متوجه شوند که وب سایت شما چیست.

 

از محتوای خود فاصله بگیرید:

از فضای خالی بین عناصر استفاده کنید. با خالی گذاشتن برخی از قسمت‌ها، فضایی بسیار جادارتر و متعادل‌تر به طراحی می‌دهید. در مورد متن خود، در پاراگراف هایی خوانا بنویسید.

 

اضافه کردن تصاویر:

ویژگی‌های رسانه با کیفیت بالا مانند عکس‌های زیبا، هنرهای برداری یا نمادها، به عنوان راه‌های جایگزین برای برقراری ارتباط با دیدگاه شما شگفت‌انگیز خواهد بود.

 

شامل یک تماس برای اقدام:

از خرید تا ثبت نام، بازدیدکنندگان سایت را تشویق کنید تا با قرار دادن یک دکمه فراخوان (CTA) در صفحه اصلی سایت، اقدام مورد نظر خود را انجام دهند.

 

02. طراحی با سلسله مراتب بصری در ذهن

سلسله مراتب یک اصل مهم طراحی است که به نمایش محتوای شما به شیوه ای واضح و موثر کمک می کند. از طریق استفاده صحیح از سلسله مراتب، می توانید توجه بازدیدکنندگان سایت را به ترتیب اولویت به عناصر صفحه خاصی هدایت کنید، که از مهم ترین قسمت شروع می شود.

اجزای اصلی سلسله مراتب بصری عبارتند از:

 

اندازه و وزن:

دارایی های برتر خود مانند نام و لوگوی کسب و کار خود را با بزرگتر کردن و برجسته تر کردن آنها برجسته کنید. خوانندگان معمولاً ابتدا به سمت عناوین بزرگ و پررنگ جذب می شوند و تنها پس از آن به سمت متن پاراگراف کوچکتر می روند.
نوین

 

قرار دادن عنصر:

از چیدمان مناسب وب سایت استفاده کنید تا چشم بازدیدکنندگان خود را در جهت درست هدایت کنید. به عنوان مثال، می توانید یک دکمه مهم فراخوان برای اقدام را در مرکز صفحه قرار دهید یا لوگوی خود را در سربرگ وب سایت قرار دهید.

هنگامی که یک سلسله مراتب واضح برای اطلاعات خود ایجاد می کنید، خوانندگان نمی توانند به طور ناخودآگاه خرده نان هایی را که برای آنها گذاشته اید دنبال نکنند. سپس، رنگ، کنتراست و فاصله را برای تاکید بیشتر اعمال کنید (و همچنین مواردی مانند تقارن در مقابل عدم تقارن)، مراقب باشید که چه چیزی بیشترین توجه را به خود جلب می کند و مطمئن شوید که همیشه عمدی است. استفاده از نمایش اسلاید را برای حداکثر تاثیر در نظر بگیرید.

برخی از عناصر قدرتمند طراحی وب که به شما در دستیابی به سلسله مراتب بصری قوی کمک می کند، نوارها یا طرح بندی های شبکه ای هستند، مانند گالری Wix Pro. برای ایده ها و الهام بیشتر، الگوهای وب سایت طراحان ما را بررسی کنید ، میتوانیید به نمونه کارهای آرشیتا وب مراجعه کنید

03. محتوای وب سایت خوانا ایجاد کنید

“خوانایی” میزان آسانی تشخیص کلمات، جملات و عبارات را برای افراد اندازه گیری می کند. هنگامی که خوانایی سایت شما بالا باشد، کاربران می توانند بدون زحمت آن را اسکن کنند، یا به طور کامل مطالعه کنند. به این ترتیب، دریافت اطلاعات بدون دردسر می شود.

دستیابی به خوانایی وب سایت نسبتاً آسان است. این قوانین کلیدی را امتحان کنید:

 

کنتراست کلیدی است:

کنتراست کافی بین رنگ متن و رنگ پس زمینه برای خوانایی و همچنین برای دسترسی به وب سایت مهم است. در حالی که طرح رنگ وب سایت شما احتمالاً نماینده رنگ های برند شما است، مطمئن شوید که کنتراست کافی بین عناصر شما وجود دارد. برای انجام این کار، از یک ابزار آنلاین مانند Contrast Checker استفاده کنید.

 

اندازه حروف بزرگ:

اکثر مردم برای دیدن فونت های کوچکتر مشکل دارند. یک قانون کلی برای طراحی وب این است که متن بدن خود را حداقل 16pt نگه دارید. این مکان خوبی برای شروع است، اما به خاطر داشته باشید که این عدد کاملاً به فونت هایی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید بستگی دارد.

 

نوع فونت:

دنیای تایپوگرافی انواع مختلفی از فونت ها را در اختیار ما قرار می دهد. شما می‌توانید از بین فونت‌های سریف (که خطوط کوچکی در انتهای حروف دارند، مانند Times New Roman) تا sans serif که به معنای واقعی کلمه «بدون سریف» است، انتخاب کنید.

 

فونت‌های Sans serif معمولاً بهترین انتخاب برای متون طولانی آنلاین هستند – مانند آنچه در حال حاضر در حال خواندن آن هستید. همچنین می توانید با ترکیب این انواع مختلف با هم جفت فونت های جالبی ایجاد کنید.

 

همچنین فونت های نمایشی زیادی وجود دارند که بیشتر در جنبه تزئینی قرار دارند، مانند فونت های اسکریپتی که دست نوشته به نظر می رسند. اگر می خواهید یکی از آن ها را انتخاب کنید، مطمئن شوید که بیش از حد از آن استفاده نکنید، تا از تاثیر زیاد آن جلوگیری کنید.

 

تعداد فونت ها را محدود کنید:

از بیش از سه تایپ فیس مختلف در یک وب سایت استفاده نکنید. برخی از پروژه‌ها ممکن است نیاز به ترکیب فونت‌های دقیق‌تری داشته باشند، اما حروف بسیار متنوع معمولاً به هم ریخته به نظر می‌رسند و از هویت برند شما منحرف می‌شوند.

از مضامین متنی استفاده کنید: برای ایجاد یک سلسله مراتب واضح، مطمئن شوید که محتوای نوشته شده وب سایت شما از نظر اندازه و وزن متفاوت است – از عنوان بزرگ، زیر عنوان کوچکتر، پاراگراف یا متن حتی کوچکتر. این نکته مفید طراحی وب سایت می تواند تضمین کند که همیشه چیزی وجود دارد که توجه خوانندگان را به خود جلب می کند.

 

04. مطمئن شوید که سایت شما به راحتی قابل پیمایش است

ممکن است در طبیعت شما شکستن قالب باشد، اما ناوبری وب سایت جایی برای آوانگارد بودن نیست. پس از همه، شما می خواهید کاربران شما به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. علاوه بر این، یک سایت با ناوبری قوی یکی از راه‌های ادغام طراحی وب‌سایت شما با سئو است – به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای شما را فهرست‌بندی کنند و در عین حال تجربه کاربر را تا حد زیادی بهبود بخشد:

 

لوگوی خود را به صفحه اصلی پیوند دهید:

این نکته طراحی وب سایت یک روش معمولی است که بازدیدکنندگان شما انتظار آن را دارند و باعث صرفه جویی در تعداد کلیک های ارزشمند آنها می شود. اگر قبلاً یکی ندارید، به شدت توصیه می شود که لوگوی خود را به عنوان بخشی از تلاش های برندسازی خود ایجاد کنید.

 

به منوی خود توجه کنید:

چه لیست افقی کلاسیک، منوی همبرگر یا هر چیز دیگری را انتخاب کنید، منوی وب سایت شما باید برجسته باشد و به راحتی پیدا شود. علاوه بر این، مطمئن شوید که مطابق با اهمیت هر بخش ساختار یافته است.

 

کمی پیمایش عمودی را ارائه دهید:

اگر سایت شما از انواع پیمایش طولانی است، مانند یک وب سایت یک صفحه، از منوی لنگر استفاده کنید. با یک کلیک، بینندگان می توانند به سرعت به هر بخش از سایت بپرند. گزینه دیگری که باید در نظر بگیرید دکمه “بازگشت به بالا” است که بازدیدکنندگان را در هر کجای سایت شما به بالای صفحه هدایت می کند.

 

روی پاورقی خود کار کنید:

فوتر وب سایت شما احتمالاً آخرین چیزی است که در سایت شما دیده می شود، و ایده خوبی است که همه پیوندهای مهم خود را در آنجا قرار دهید. این ممکن است شامل اطلاعات تماس شما، نمادهای رسانه های اجتماعی و نسخه کوتاه شده منو یا هر پیوند مرتبط دیگری باشد که بازدیدکنندگان ممکن است به آن نیاز داشته باشند.

 

05. سازگار با موبایل باشید طراحی سایت زیبایی شما

همه بازدیدکنندگان سایت شما باید بتوانند بدون توجه به دستگاهی که در حال مرور هستند، از وب سایت حرفه ای شما در بهترین حالت لذت ببرند. هنگام طراحی یک وب سایت، Wix به طور خودکار یک نسخه سازگار با موبایل از سایت شما ایجاد می کند تا بتوانید با دنیای تلفن همراه همراه باشید.

در حالی که خود را در جایگاه کاربر قرار می دهید، نسخه موبایل سایت خود را مرور کنید و هر صفحه، عملکرد کاربر و دکمه را آزمایش کنید.

وب سایت تلفن همراه شما باید تمیزتر و کمتر از نسخه دسکتاپ شما شلوغ باشد، بنابراین عناصر صفحه را به حداقل برسانید و برخی دارایی ها مانند منو را کوچک کنید. همچنین ویژگی های منحصر به فردی برای موبایل وجود دارد که می توانید از آنها برای تقویت طراحی موبایل خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× یک = 9